Miscelanea
som un centre d’educació social i emocional que acompanyem i ajudem a persones,
families i professionals de l’educació a posar conciència en el fet d’educar.
Educar és
per a nosaltres desenvolupament, creixement i adquisició de coneixements.
Hui dia
educar conscientment és un repte i una necessitat, per això hem elaborat esta
proposta innovadora per a treballar temes com l’autoritat, els límits, les
drogues, la sexualitat i les xarxes socials.
Tots estos són temes fonamentals
que integren la vida dels adolescents.
Se treballarà a través del teatre
pedagògic i del teatre forum.
Esta ferramenta artística i
pedagògica és utilitzada amb èxit, doncs els continguts d’esta activitat
corresponen a les necessitats corporals,
emocionals, psicològiques i socials dels joves en la fase de desenvolupament
que es troven.
El treball amb moviment i
expressió ajuda al jove adolescent a expressar i escoltar propostes, amb menys
resistències que quan es treballa amb estratègies on l'adolescent només
escolta, o la participació activa és molt baixa.
A continuación detallem els continguts:
·
la socialització,
·
treball d’educació psico-corporal,
·
treball de comunicació i veu,
·
treball d’improvització i exploració emocional,
·
treball d’escriptura i humanitats (escriuen el guió
d’una representació curta),
·
posada en escena, construcción de personatges i
representació
Els principis pedagògics del teatre pedagògic són els
següents:
·
Lo social
·
El moviment
·
Treballar el sentiment i les emocions
·
Ajudar a que formen els seus propis pensaments i
idees de forma clara i saludable.
El model educatiu és ascendent, primer es treballa lo social i el
moviment, passant pel sentiment i les emocions fins arribar a lo cognitiu.
Activitats:
1.
Dinàmiques socials
2.
Expressió
corporal i moviment
3.
Teatre fórum i
temes de l’adolescència: drogues, sexualitat, autoritat,….
4.
Emocions,
comunicació, conflictes i rol-playing.
5.
Improvisacions
col.lectives i individuals.
6.
Treball d’un
tema.
7.
Escriptura de
l’obra o escena.
8.
Posada en escena
i construcció de personatges.
9.
Representació.
L’activitat amb els adolescents la desenvoluparà
l’associació Naturarte Sana d’Alacant.
Els continguts es basen en l`experiencia realitzades
durant els últims sis anys en instituts, col.legis i barris, amb adolelscents
amb diferents realitats i problemàtiques. És l’experiència que els ha portat a
este equip de professionals a integrar teatre modern, teatre fórum i mediació
en una dinámica comuna, posant el teatre al servei de les necessitats dels
adolescents.
Responsable
del projecte.
Didier
Venazio: Classes en Espanyol y francés.
·
Format en art
dramàtic en les Universitats de Toulouse y Chambery (Francia).
·
Format en
Pedagogía Artística Waldorf amb
especialització en teatre i moviment (Francia).
·
Diploma
d’Aptituts en les funcions d’animador socio-cultural amb especialització en
teatre de carrer (Francia).
·
Diplomat en Ciències Humanes Generals (Sociología,
Antropología, Psicología) amb especialització i maestría en Filosofía. Homologació espanyola com
Llicenciat en Filosofía.
·
Monitor de T’ai
Chi Chuan i arts marcials educatives (treballa en el Programa d’Aula Cultura de
l’Ajuntament d’ Alacant) amb formació en
Osteopatía i Medicina Xinesa.
·
Professor de
Práctiques alternatives de Filosofía en el programa Alicante Cultura.
·
Autor del llibre sobre el Desenvolupament Cognitiu a
través del Moviment del Cos (Editorial francesa: Savoirs et Connaissances).
·
Monitor de
técniques de mediació i resolució de conflictes.
·
Professor de
Teatre Pedagógic en instituts, barris y col.legis.
Els temes a treballar en la
proposta de formació per als pares, són els següents:
·
ADOLESCENCIA
I PERSONALITAT
·
VERITAT I AUTORITAT
·
IMPORTANCIA
DEL GRUP
·
ELS TRES
ÁMBITS EDUCATIUS (la familia, l’ escola, l’ autoeducació)
·
SEXUALITAT
·
Amor sexual
·
Amor eròtic/afectiu//companyerisme
·
Amor trascendental
·
LA
SOCIALITZACIÓ VERSUS XARXES SOCIALS
·
EL
SENTIT DE LA VIDA LLIGAT A L’EDUCACIÓ
·
EXPERIÈNCIES
NECESSÀRIES I VIVÈNCIES SALUDABLES
Les professionals que es
faran càrreg de la propsta de formació per als pares, grup de mestres o
professors són:
Anna Balaguer Ibáñez i
Consuelo Balaguer Ibáñez, totes dues coordinadores del centre de creixement i
educació socio-emocional durant 12 anys d’experiència. Des de fa 7 anys
treballan en grups de pares/mares i xiquets, impartin xarrades en centres
educatius i universitats i formació de professors.
Anna Balaguer Ibáñez.
Diplomada en Educació Social
per la Universitat de Barcelona
Formada en terapia Gestalt
en el Centre de Psicoterapia de València
Terapeuta Corporal formada
en l’escola de Madrid de Victor Rios
Formada en Pedagogía Waldorf
Consuelo Balaguer Ibáñez
Diplomada en Educació Social
per la Universitat Autónoma de Barcelona
Formada en terapia Gestalt
en el Centre de Psicoterapia de València
Formada en Programació
Neurolingüística en l’escola de Vida de València
Técnica Superior en Animació
Socio-Cultural en l’institut Figueras Pacheco d’Alacant
Formada en Pedagogía Waldorf
No hay comentarios:
Publicar un comentario