lunes, 3 de agosto de 2015

GRUP D'ADOLESCENTS












Miscelanea som un centre d’educació social i emocional que acompanyem i ajudem a persones, families i professionals de l’educació a posar conciència en el fet d’educar.


Educar és per a nosaltres desenvolupament, creixement i adquisició de coneixements.


Hui dia educar conscientment és un repte i una necessitat, per això hem elaborat esta proposta innovadora per a treballar temes com l’autoritat, els límits, les drogues, la sexualitat i les xarxes socials. 

Tots estos són temes fonamentals que integren la vida dels adolescents.


Se treballarà a través del teatre pedagògic i del teatre forum.


Esta ferramenta artística i pedagògica és utilitzada amb èxit, doncs els continguts d’esta activitat corresponen a les necessitats corporals, emocionals, psicològiques i socials dels joves en la fase de desenvolupament que es troven.


El treball amb moviment i expressió ajuda al jove adolescent a expressar i escoltar propostes, amb menys resistències que quan es treballa amb estratègies on l'adolescent només escolta, o la participació activa és molt baixa.


A continuación detallem els continguts:

·        la socialització,

·        treball d’educació psico-corporal,

·        treball de comunicació i veu,

·        treball d’improvització i exploració emocional,

·        treball d’escriptura i humanitats (escriuen el guió d’una representació curta),

·        posada en escena, construcción de personatges i representació


Els principis pedagògics del teatre pedagògic són els següents:

·        Lo social

·        El moviment

·        Treballar el sentiment i les emocions

·        Ajudar a que formen els seus propis pensaments i idees de forma clara i saludable.


El model educatiu és ascendent, primer es treballa lo social i el moviment, passant pel sentiment i les emocions fins arribar a lo cognitiu.



Activitats:

1.     Dinàmiques  socials

2.     Expressió corporal i moviment

3.     Teatre fórum i temes de l’adolescència: drogues, sexualitat, autoritat,….

4.     Emocions, comunicació, conflictes i rol-playing.

5.     Improvisacions col.lectives i individuals.

6.     Treball d’un tema.

7.     Escriptura de l’obra o escena.

8.     Posada en escena i construcció de personatges.

9.    Representació.

L’activitat amb els adolescents la desenvoluparà l’associació Naturarte Sana d’Alacant.

Els continguts es basen en l`experiencia realitzades durant els últims sis anys en instituts, col.legis i barris, amb adolelscents amb diferents realitats i problemàtiques. És l’experiència que els ha portat a este equip de professionals a integrar teatre modern, teatre fórum i mediació en una dinámica comuna, posant el teatre al servei de les necessitats dels adolescents.

Responsable del projecte.

Didier Venazio: Classes en Espanyol  y francés.

·        Format en art dramàtic en les Universitats de Toulouse y Chambery (Francia).

·        Format en Pedagogía Artística Waldorf amb  especialització en teatre i moviment (Francia).

·        Diploma d’Aptituts en les funcions d’animador socio-cultural amb especialització en teatre de carrer (Francia).

·        Diplomat  en Ciències Humanes Generals (Sociología, Antropología, Psicología) amb especialització i maestría en  Filosofía. Homologació espanyola com Llicenciat en Filosofía.

·        Monitor de T’ai Chi Chuan i arts marcials educatives (treballa en el Programa d’Aula Cultura de l’Ajuntament d’ Alacant) amb formació  en Osteopatía i Medicina Xinesa.

·        Professor de Práctiques alternatives de Filosofía en el programa Alicante Cultura.

·        Autor del  llibre sobre el Desenvolupament Cognitiu a través del Moviment del Cos (Editorial francesa: Savoirs et Connaissances).

·        Monitor de técniques de mediació i resolució de conflictes.

·        Professor de Teatre Pedagógic en instituts, barris y col.legis.



Els temes a treballar en la proposta de formació per als pares, són els següents:


·        ADOLESCENCIA I PERSONALITAT

·        VERITAT  I AUTORITAT

·        IMPORTANCIA DEL GRUP

·        ELS TRES ÁMBITS EDUCATIUS (la familia, l’ escola, l’ autoeducació)

·        SEXUALITAT

·        Amor sexual

·        Amor eròtic/afectiu//companyerisme

·        Amor trascendental

·        LA SOCIALITZACIÓ VERSUS XARXES SOCIALS

·        EL SENTIT DE LA VIDA LLIGAT A L’EDUCACIÓ

·        EXPERIÈNCIES NECESSÀRIES I VIVÈNCIES SALUDABLES













Les professionals que es faran càrreg de la propsta de formació per als pares, grup de mestres o professors són:

Anna Balaguer Ibáñez i Consuelo Balaguer Ibáñez, totes dues coordinadores del centre de creixement i educació socio-emocional durant 12 anys d’experiència. Des de fa 7 anys treballan en grups de pares/mares i xiquets, impartin xarrades en centres educatius i universitats i formació de professors.

Anna Balaguer Ibáñez.

Diplomada en Educació Social per la Universitat de Barcelona

Formada en terapia Gestalt en el Centre de Psicoterapia de València

Terapeuta Corporal formada en l’escola de Madrid de Victor Rios

Formada en Pedagogía Waldorf

Consuelo Balaguer Ibáñez

Diplomada en Educació Social per la Universitat Autónoma de Barcelona

Formada en terapia Gestalt en el Centre de Psicoterapia de València

Formada en Programació Neurolingüística en l’escola de Vida de València

Técnica Superior en Animació Socio-Cultural en l’institut Figueras Pacheco d’Alacant

Formada en Pedagogía Waldorf






No hay comentarios:

Publicar un comentario