Es per això que el treball de donar a conèixer el que suposa educar i acompanyar als fills de forma concient el creem fonamental.
Un dels nostres àmbits de treball és acompanyar als pares/mares en la difícil tasca d'educar sanament als fills.
Conscients de la importancia que tenim els adults en la vida dels xiquets, apostem i creiem fermament en el treball amb les famílies, doncs són la base sobre la qual creix i es desenvolupa el xiquet, que poc a poc es transformarà en l' adult del demà.
El benestar emocional és fonamental, així com la seua educació.
Venim realitzant xarrades amb diferents associacions de pares i mares de Vila-real i Castelló.
Els continguts que hem anat treballant estan al voltant de les relacions amb els fills, i també amb les relacions que generem els pares i mares amb els nostres models.
TEMES
- Conèixer la importància del moment evolutiu en que se troba el xiquet, això comporta atendre les necessitats d'acord a l'etapa.
-
Educar es una acció un gest, fruit d’una relació humana. Importància de les relacions que creem per al fet d'educar.
- Les emocions i la seva funció dins de l'estrucutura anímica del xiquet i dins de les relacions humanes.
- Des d'on mirem als xiquets. Mirada amorosa, d'atenció i protecció. Mirada individualitzada o projectiva.
- Valors fonamentals per a el desenvolupament en la infancia: Ordre, Esforç i Disciplina.
- Els límits. Qué són? Per a qué? Cóm els posem? Funcions. Cóm posar els límits en cada etapa evolutiva.
- Els límits lligats als temes de les drogodependències i el sexe.
- Els Temperaments Qué són? Importància en les relacions amb els fills.
- Concepte d'autoritat: formal y moral.
- Cóm acompanyar amb el desapego.
- La valoració i la confiança cap als fills.
- El moobing a l'escola.
- La familia com a referent per al mon intern del xiquet.
- La por, les fantasíes de situacions catastròfiques, de qué ens estan parlant.
- La importància dels ambients on eduquem.
Durant aquest curs 2013-2014 Ceip El Saler - València
Estem realitzant xarrades i grups de treball amb pares i mares del Col.legi públic de El Saler, en València.
Els encontres tenen lloc els primers divendres de cada mes, des de novembre de 2013 a juny 2014.
Els temes tractats son :
- Conèixer i compartir vivències de les necessitats emocionals i vitals dels xiquets durant els tres primers septenis, de 0 a 7 anys, de 7 a 14 anys i de 14 a 21 anys.
- El primer septeni de 0 a 7 anys, etapa del moviment, l'aprenentatge per imitació, la importància del ritme en la vida del xiquet.
- Les pors infantils i la relació en el procés de creixement.
- Les necessitats de límits, de presència, de sentir-se segurs, de confiança de l'adult amb ell mateixa i amb el xiquet.
- La importància de construir vincles sans, la comunicació. Diferents formes de comunicar.
- El segon septeni, i l'etapa del sentir, de la bellesa, de l'art com a forma d'expressió. El sentir com a forma d'expressió del mon intern i conexió amb lo extern.
- Les realitats virtuals, els video jocs, la televisió.
No hay comentarios:
Publicar un comentario